info
پربازدیدترین اخبار

پنل خورشیدی مخروطی

 دانمشندان همواره در پی ارائه طرح های جدیدی از پنل های خورشیدی هستند که بتواند راندمان پنل ها را افزایش دهد، پنل خورشیدی مخروطی یکی از این طرح هاستدر حالیکه طراحی تخت، متداول ترین نوع طراحی برای پنل های خورشیدی می باشد، محققان طرح بسیار متفاوتی از پنل های خورشیدی را ارائه نمودند که علاوه بر متفاوت بودن، بازده ای بسیار خوبی نیز دارد. این پنل های خورشیدی که نمونه اولیه آن به تازگی نصب گردیده و کارایی و قدرت آن را در عمل به اثبات رسانده است، V3 نام دارد و راندمانش در مقایسه باا پنل خورشیدی تختی که همان مساحت سطح سلولهای خورشیدی را دارد، 200 برابر بیشتر است.  

این پنل که با همکاری گروه Nectar Design طراحی و ساخته شده است، به آرامی و توسط انرژی که خودش تولید می کند، می چرخد و این عامل باعث می گردد تا همواره در عین جذب انرژی خورشیدی و تبدیل آن به جریان الکتریکی، تمام سطح آن در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد و دمای آن از 35 درجه سانتیگراد بالاتر نرود و کارایی خود را از دستت ندهد. درحالیکه پنل های معمول پس از مدتی به دلیل بالا رفتن دمای سطحشان، که گاهی به 126 درجه سانتی گراد نیز می رسند، کارایی خود را از دست می دهند و دیگر قادر به تولید مقادیر مناسب انرژی نیستند.

این تیم تحقیقاتی امیدوار است تا با افزایش انرژی تولید شده توسط این پنل ها و در نتیجه کاهش هزینه انرژی تولید شده توسط این پنل ها، توجیه اقتصادی کافی جهت تولید انبوه این صفحات خورشیدی جدید وجود داشته باشد و با توجه به افزایش چشمگیر راندمان این پنل ها، این هدف دور از انتظار نیست.

منبع: Inhabitat

نظرات کاربران

درج نظر

comment