info
پربازدیدترین اخبار

پنل های خورشیدی شناور

پتل های خورشیدی شناور

از سال 2011، کمپانی فرانسوی Ciel & Terre در حال طراحی و ساخت پنل های خورشیدی شناور در ابعاد بزرگ بوده است. نوآوری این شرکت در تولید پنل های خورشیدی موجب شده است تا بتوان این صفحات خورشیدی را بر روی سطح وسیعی از آب قرار داد و می توان از آن در مخازن تصفیه آب، دریاچه معدن، کانال های آبیاری و استخرها استفاده نمود. این پنل خورشیدی جدید همچنین می تواند گزینه ای ساده و قابل استفاده برای صنایعی باشد که به صورت گسترده ای از آب استفاده می نمایند و نمی توانند جهت استفاده از پنل های خورشیدی فضایی در خشکی را در نظر بگیرند.

 

 

نحوه عملکرد این سیستم به این شکل است که قطعه شناور اصلی از ماده ای ترموپلاستیک با چگالی بالا ساخته می شود و با زاویه ای 12 درجه ای قرار می گیرد تا بتواند صفحه دارای 60 سلول خورشیدی را پشتیبانی کند. سپس یک قطعه ترموپلاستیک دیگر نیز در کنار این اجزا قرار میگیرد تا قسمتهای مختلف این سیستم به خوبی در کنار هم شناور بمانند.

بنابر گفته های شرکت سازنده این پنل های خورشیدی، نصب و تعبیه این سیستم بسیار آسان بوده و می تواند به راحتی با هر سیستم الکتریکی سازگار گردد و همچنین به گونه ای تنظیم گردد که میزان انرژی درخواستی مصرف کنندگانش (از بسیار کم تا زیاد) را تامین نماید. به علاوه این نوع پنل ها علاوه بر کاربری سبزشان، ساختار سبز و پایداری نیز دارند. این پنل ها از مواد بازیافتی ساخته شده و کاملا قابل بازیافت می باشند و آثار مخربشان بر محیط زیست بسیار اندک است. پنل های مذکور از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشند. تا کنون از این سیستم در کشورهای انگلستان و ژاپن بهره برداری شده است.

منبع: Ciel & Terre

نظرات کاربران

درج نظر

comment