info
پربازدیدترین اخبار

ویلچر خورشیدی، رکورد جهان را زد!

 مرد 47 ساله اماراتی، به نام حیدر طالب، روحیه بالا و اراده انسان را به نمایش گذاشت. این مرد که از 4 سالگی فلج شده است، توانست 200 مایل را با ویلچر خورشیدی که برای خود ساخته است، بپیماید. اما این اولین باری نیست که نام او به عنوان رکورد دار در کتاب گینس ثبت می شود. اولین بار حیدر نام خود را با طی مساحت 80 مایلی ابوظبی تا شارجه،  به وسیله همین ویلچر، در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده بود و اکنون رکورد قبلی خود را شکست و بار دیگر نامش در گینس قرار گرفت.

او می گوید:" هدف من از طی این مسیر این بود که به همه افرادی که مانند من توانایی هایی دارند بگویم که ما هم می توانیم و ناتوانی های ما مانعی برای رسیدن به اهداف فردی ما نیست. ما باید نسبت به افراد ناتوان آگاه تر شویم و بدانیم افراد ناتوان می توانند معجزه کنند. به علاوه هدف دیگر من این بود که اهمیت ویلچرهای خورشیدی را نیز نشان دهم و بگویم این نوع از ویلچرها کارایی خوبی دارند و برای افراد ناتوان بسیار مفید هستند."

شرکت Masdar، حیدر طالب را در این سفر پشتیبانی کرد. اطلاعاتی که از این سفر به دست آمد، در تحقیقات این شرکت و تحقیقات آتی پیرامون ویلچرهای خورشیدی بسیار حائز اهمیت هستند. پیام حیدر طالب قطعا آثار مثبتی در پیشرفت این تکنولوژی و بهبود شرایط زندگی افراد ناتوان خواهد داشت.

نظرات کاربران

درج نظر

comment