info
پربازدیدترین اخبار

مایکروسافت، سبزتر می شود

شرکتهایی بزرگی مانند مایکروسافت که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارند، علی رغم آنچه عموم مردم می پندارند، در زمینه انرژی نیز تحقیق و بررسی می کنند. زیرا موضوع اصلی و تولیدات این شرکتها هرچه که باشد، هوش مصنوعی، دارو، تولید روبات و ... برای ادامه فعالیتها و تولیداتشان به انرژی نیاز دارند. بنابراین برای رفع این نیاز و همچنین کاهش آثار مخرب خود بر محیط زیست اغلب شرکتهای بزرگ در زمینه انرژ های نو نیز فعالیت دارند.

اکنون مایکروسافت اعلام کرده است که براساس اهداف جدید این شرکت در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، این شرکت تا سال 2018، 50% از مصرف انرژی این شرکت را از طریق انرژی های پاک تامین خواهد نمود و این رقم را در اوایل دهه بعدی به 60% خواهند رساند و هر سال به این مقدار خواهد افزود. بدین منظور مایکروسافت قصد دارد تا از انرژی های خورشیدی، باد و آب استفاده نماید.

در حال حاضر، این شرکت 44% از کل انرژی مصرفی خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین می نماید و براساس قراردادی که با ایالت ویرجینیا امضا کرده است از اوایل سال 2017 در نظر دارد 20 مگاوات از برق تولید شده در مزارع انرژی خورشیدی خود را وارد شبکه برق این ایالت نماید. در همین راستا یکی از پروژه هایی که مایکروسافت بر روی آن فعالیت دارد، تولید باطری هایی است که از ظرفیت و کارکرد بیشتر و بهتری نسبت به باطری های کنونی برخوردار باشند.

منبع: Winbeta

نظرات کاربران

درج نظر

comment