info
پربازدیدترین اخبار

سبزترین نقطه نیویورک

این پارک به یکی از نقاط توریستی و گردشگری منطقه منهتن نیویورک مبدل شده است که با بهره برداری از ایستگاه شارژ وسایل الکتریکی میزان کربن دی اکسید موجود در منطقه را بیش از پیش کاهش خواهد داد. این ایستگاه که از طریق پنل های خورشیدی انرژی خود را دریافت می کنند، هدیه ای از طرف شرکت Beautiful Earth به مردمان شهر نیویورک است.

پنل های خورشیدی که بر روی بام این ایستگاه قرار گرفته اند، می توانند در حدود 5.6 کیلووات انرژی تولید نمایند که انرژی کافی برای شارژ پنج وسیله برقی پارک است و یا به عبارتی می تواند برق لازم برای یک خودروی برقی و خانه ای کوچک را تامین نماید. وجود این ایستگاه 200000 دلار از هزینه های این پارک جهت تامین گازوییل را حذف خواهد کرد. همچنین با وجود این ایستگاه از تولید حدود 530 تن کربن دی اکسید نیز جلوگیری می شود.

این ایستگاه علاوه بر مزایای فوق، قابل حمل بوده و می توان آن را به مکانی دیگر منتقل کرد و در کمتر از 24 ساعت آن را در مکان جدید مونتاژ و راه اندازی نمود. مسئولین شهر نیویورک در نظر دارند تا میزان آلودگی این شهر را کاهش داده و 30% از کربن دی اکسید تولید شده در این شهر را تا سال 2030 بکاهند. احداث این ایستگاه نیز در راستای رسیدن به همین هدف بوده است. علاوه بر این ترویج فرهنگ سبز و پایداری در اماکنی مانند پارک ها و دیگر مکان های پر تردد و عمومی می تواند باعث جلب توجه و آگاهی بیشتر مردم نسبت به مسئله انرژی های تجدیدپذیر شده و آنها را به استفاده از آن در زندگی خود نیز ترغیب نماید.

منبع: Alternative Energy News

نظرات کاربران

درج نظر

comment