info
پربازدیدترین اخبار

ده ساختمان هوشمند برتر- 4

یکی از ساختمان های برتر جهان در زمینه هوشمند، ساختمان روزنامه NEW YORK TIMES آمریکاست. این روزنامه 164 سال قدمت دارد اما ساختمان مرکزی حال حاضر آن تازه تاسیس است و در سال 2007 افتتاح شده است.در سال 2009 این ساختمان یکی از 10 برج بلند آمریکا به شمار می رفت. در این آسمان خراش، از ویژگی های هوشمند به نحوی استفاده شده است که ویژگی های سبز و پایداری را نیز پوشش دهند.

در برج های تجاری معمولی، اغلب 44% مصرف انرژی مربوط به روشنایی است. اما در این ساختمان، منبع اصلی روشنایی نور خورشید است. طراح این برج 52 طبقه،RENZO PIANO، به گونه ای این مجموعه را طراحی نموده است که بیشترین نور خورشید را در روز دریافت نماید و جهت روشنایی نیاز به لامپ و مصرف برق بسیار کاهش یابد و در تمامی قسمتها سیستم روشنایی به صورت هوشمند و خودکار با توجه به میزان دریافت نور خورشید تنظیم می گردد تا مصرف انرژی همواره بهینه باشد.

در این برج از سیستم توزیع هوای زیر کف (UFAD) استفاده می گردد که موجب کاهش مصرف انرژی و افزایش کیفیت هوای محیط می گردد. 95% فولاد به کار رفته در این ساختمان نیز بازیافتی است. در این برج پارکینگ وجود ندارد تا کارکنان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند. تیم تحقیقاتی LAWRENCE BERKELEY NATIONAL LAB، با بررسی این برج تایید نمود که این ساختمان توانسته در مصرف انرژی جهت تامین گرمای محیط 50% صرفه جویی نماید.

منبع: cbronline

نظرات کاربران

درج نظر

comment