info
پربازدیدترین اخبار

تامین انرژی استرالیا از طریق امواج

انرژی حاصل از امواج یکی از انرژی های پاک و سبز محسوب می شود که به تازگی مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است و اخیرا پژوهشگران استرالیایی به این نتیجه رسیده اند که در نواحی جنوبی این کشور می توانند از آن بهره مند گردند و بخشی از انرژی مورد نیاز این کشور را از این طریق تامین نمایند. اما یکی از مشکلاتی که در زمینه استفاده از انرژی امواح همواره با آن مواجه هستند، این است که برای تخمین میزان انرژی حاصل از این روش، می بایست مطالعاتی در اعماق اقیانوس و یا دریا صورت گیرد و این امری بسیار دشوار است.

در حال حاضر کشور استرالیا سالانه، 130000 گیگاوات ساعت برق مصرف می نماید، محققان این پروژه عنوان کرده اند که اگر تنها 10% از انرژی حاصل از امواجی را که در این کشور تعبیه خواهند نمود، به برق تبدیل نمایند، نیمی از نیاز برق این کشور از این طریق تامین می گردد.

کشور استرالیا متعهد شده است تا در سال 2050 میزان گازهای گلخانه ای تولید شده در کشورش را کاهش داده و آن را به 40% آنچه که در سال 2000 گزارش شده است، برساند. براین اساس این کشور در تلاش است تا با استفاده از انرژی های پاک بتواند به این هدف دست یابد و اکنون استفاده از انرژی امواج می تواند یکی از راه کارهای مناسب در راستای رسیدن به این هدف باشد.

منبع: sAmerican Institute of Physic

نظرات کاربران

درج نظر

comment