info
پربازدیدترین اخبار

بیمارستان هوشمند

بیمارستان هوشمند، جایی است که بهتر و هوشمندانه تر عمل می کند. بهتر عمل می کند، زیرا خلاقانه طراحی شده است و نیازهای بیماران و پرسنل را به خوبی میداند و هوشمندانه تر عمل می کند زیرا در آن از همه تجهیزات و تکنولوژی هوشمند در راستای برطرف کردن این نیاز استفاده شده است. تکنولوژی و توجه به آن یکی از بخش های مهم و اساسی بیمارستان های هوشمند است اما تمام تمرکز بر روی این موضوع نیست. طراحی وسایل و امکانات موجود در آن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

یکی از تجهیزات بنیادی و اساسی در بیمارستان های هوشمند مانند تمامی ساختمان های هوشمند، وجود خدمات بی سیم و پروتوکل های مختلف جهت برقراری ارتباط بین تجهیزات می باشد. این المان از مهمترین بخش های یک بیمارستان هوشمند است. زیرا اختلال چنین سیستم هایی در بیمارستان می تواند خطرات زیادی داشته باشد. با استفاده از تجهیزات هوشمند می توان موارد بسیار زیادی را از جمله نور، میزان اکسیژن هوا، حرارت و ... در بیمارستان را کنترل نمود.

در این بیمارستان، میزان بهداشت محیط، اکسیژن، نور و دما در تمامی بخش ها به خوبی کنترل می شود و به بهترین  مناسب ترین حالت برای بیماران تغییر می یابد. بیماران بر روی تخت های هوشمندی می خوابند که می تواند وزن آنها را کنترل کرده و بدن آنها را در بهترین حالت نگه دارد تا مشکلی برایشان پیش نیاید و یا خسته نشوند. این تخت ها همچنین دارای پلتفرم هایی برای برقراری ارتباط بیماران با پرستاران نیز دارند. همچنین این تخت ها در صورت بروز مشکلات فنی در آنها و یا ایجاد احساس ناراحتی در بیماران، پرستاران و یا مراقبان بیمار را از موضوع مطلع می نمایند. از دیگر قابلیت های مفید این سیستم این است که در صورت پاسخگو نبودن پرستاران یا مراقبان بیمار، با مراقبان درجه دوم تماس حاصل می شود تا به کمک بیمار بیایند.

به این ترتیب بیمارانی که نیاز به سرکشی مداوم ندارند، علاوه بر زمان های معاینه، در مواقع دیگر نیز تحت کنترل هستند و در صورت لزوم شرایط انها بررسی می شود.همچنین بیمارانی که شرایط ویژه ای دارند و تحت مراقبت های ویژه مانند ICU هستند، با استفاده از امکاناتی که در بیمارستانهای هوشمند وجود دارد، می توانند بهتر تحت کنترل باشند و همچنان که شرایط آنها تحت کنترل است، از طریق سیستم های موجود، پزشکان معالج این افراد در تمامی نقاط بیمارستان این توانایی را دارند که شرایط آنها را بتوانند بررسی کرده و پیشینه شرایط آنها را ببینند.

امروزه مراکز درمانی سعی دارند تا مناسب ترین و آرامترین مکان را بیماران فراهم کنند، به گونه ای بیماران احساس کنند در خانه های خود هستند و احساس بهتری داشته باشند که مسلما بر سلامتی آنان نیز اثر خوبی خواهد داشت. وجود چنین بیمارستانهایی علاوه بر ایجاد احساس امنیت و آرامش خاطر، به جمع آوری داده هایی می انجامد که باعث می شود تا سابقه بیماران به خوبی ثبت شده و بتوان از آنها در آینده، جهت اطلاع از سابقه بیماری افراد و کمک به معالجات آتی آنها، بررسی عملکرد بیمارستان و بخش های مختلف آن و همچنین بررسی و تحقیقات آماری جامعه نیز استفاده کرد.

منبع: Pulse

نظرات کاربران

درج نظر

comment