info
پربازدیدترین اخبار

آغاز سفر بزرگترین کشتی خورشیدی جهان

این کشتی با نام PlanetSolar برای شروع سفر خود آماده است و سفرش را از آلمان آغاز خواهد کرد.  وزن این کشتی 60 تن است و 470 متر مربع از سطح آن توسط 38000 سلول خورشیدی پوشیده شده است. این سلول های خورشیدی قادرند تا 103.4 کیلووات انرژی تولید نمایند. برای ساخت PlanetSolar  18 میلیون یورو هزینه شده است. شرکت تامین کننده پنل های خورشیدی این کشتی، SunPower است و پنل های به کار برده شده در این کشتی 22% راندمان دارند.

این کشتی قادر است تا با سرعت 14.8 کیلومتر بر ساعت یا 8 گره دریایی حرکت نماید و حداکثر سرعت آن 15 گره دریایی است و می تواند 50 مسافر داشته باشد. اگرچه این کشتی می تواند 103 کیلووات برق تولید نماید، اما موتور آن برای حرکت تنها به 20 کیلوات انرژی الکتریکی نیاز دارد. مازاد انرژی تولید شده توسط باطری های لیتیومی ذخیره می گردد تا در زمان لازم از آن استفاده شود. هر ساله در سراسر دنیا به طور میانگین 90000 انتقال دریایی جهت تجارت کالاهای مختلف صورت میگیرد که در این حمل و نقل ها 1.4 میلیارد تن کربن دی اکسید تولید می شود. بنابراین وجود چنین کشتی هایی می تواند از تولید مقادیر زیادی آلاینده جلوگیری نماید.

پیش از این نیز کشتی های دیگری در ژاپن تولید شده بودند که بخشی از انرژی خود را از طریق پنل های خورشیدی تامین می نمودند. اما این اولین باری است که یک کشتی تمامی انرژی مورد نیازش را از طریق انرژی خورشیدی تامین می کند.

منبع: Science

نظرات کاربران

درج نظر

comment