info
پربازدیدترین اخبار

پروتکل جدید جهت کاهش هزینه انرژی باد

تیم تحقیقاتی دانشکده فنی دانشگاه تگزاس، به روشی برای اندازه گیری میزان جریان باد و اثر متقابل توربین ها بر هم دست یافته است که با استفاده از آن می توان بیشترین مقدار انرژی را از توربین های بادی بدست آورد و هزینه های تولید این انرژی را کاهش داد. موسسه ملی باد (NWI) در آمریکا، به کمک تیم تحقیقاتی این دانشگاه با حمایت مالی دولت آمریکا، سیستمی طراحی نموده که به کمک آن می توان جریانهایی که توربین ها ایجاد می کنند را اندازه گیری کرد.

یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی می گوید:" جریان هوایی که یک توربین بادی ایجاد می نماید، بر جریان هوای محیط اثر می گذارد و موجب ایجاد جریانی می گردد که بر توربین های دیگر نیز موثر است. هم اکنون سیستمی که طراحی کردیم، بهترین ابزاری است که در زمینه بررسی این جریان ها در اختیار داریم و می توانیم به وسیله آن آثار توربین ها بر هم را بررسی کرده و کارایی آنها را به حداکثر برسانیم تا هزینه های تولید انرژی کاهش یابند."

این تیم تحقیقاتی عنوان کرده است که برای ارزیابی و اطمینان بیشتر از این سیستم اندازه گیری به زمان و آزمایشهای بیشتری نیازمند است، اما تاکنون نیز نتایج بدست آمده آمده بسیار رضایت بخش بوده اند و در هفته های ابتدایی اجرای آزمایشی این طرح، این سیستم توانست در 90% مواقع به درستی محاسبات را انجام دهد.

منبع:    Texas Tech University

نظرات کاربران

درج نظر

comment