info
پربازدیدترین اخبار

خانه های هوشمند، ایمن تر می شوند

فعالیت ها و کارهایی که امروزه می توانیم از ظریق اینترنت و از راه دور در ساختمان های هوشمند انجام دهیم، به شدت افزایش یافته اند. این افزایش از طرفی باعث آسان تر شدن انجام امور و از طرفی باعث افزایش نگرانی ها بابت مسائل امنیتی شده است. برخی کاربران نگران موضوع هک شدن خانه ها و از دست رفتن اطلاعات شخصی خود هستند و یا نگرانند که با هک شدن منازلشان تمام اهدافشان در راستای کاهش هزینه های مصرف انرژی نافرجام شوند و هزینه های بیشتری بر آنها تحمیل گردد.

اما از آنجاکه پیشرفت های دنیای کامپیوتر و مجازی وارد صنعت ساختمان نیز شده است، دانشمندان نرم افزاری تهیه کرده و در حال توسعه آن هستند که در برابر هکرها از سیستم های هوشمند دفاع کرده و قبل از آنکه حملات آنها به ساختمان برسد، از آن جلوگیری می نمایند. این نرم افزار مانند یکی از سناریوهای ساختمان شما عمل می کند. همانطور که سناریوهای ساختمانتان متناسب با هر شرایطی نور، دما، موسیقی و ... دلخواه شما را اجرا می کنند، این سناریو نیز در زمان حملات سایبری اجرا شده و از ساختمانتان دفاع می کند.

نکته جالب توجه درباره این سناریو آن است که تا زمانی که نیازمند دخالت افراد نباشد، و مشکل بزرگی ایجاد نشده باشد با اطلاع از احتمال وقوع حملات ساکنین را نگران نخواهد کرد و تنها خود وارد عمل شده و سیستم های موجود را با هم شبکه می کند و در برابر هکرها از ساختمان دفاع می کند. این سیستم در حال حاضر در حال توسعه و پیشرفت است و توصیه محققان این گروه این است که قبل از هر اقدامی، از سلامت و صحت شبکه هایی که به آنها متصل می شوید اطمینان حاصل نمایید.

منبع: Fraunhofer-Gesellschaft

نظرات کاربران

درج نظر

comment