info
پربازدیدترین اخبار

سنسورهای خورشیدی جدید، دنیا را متحول خواهند کرد

همواره علم در حال ایجاد تحول است و شاید یکی از آخرین دستاوردهایش دنیا را برای همیشه دستخوش تغییر کند...

سنسور جدید طراحی شده که با انرژی خورشیدی کار می کند، حتی از یک سکه نیز کوچکتر است. این سنسور کوچک که در دانشگاه میشیگان طراحی و ساخته شده است، قادر است تا انرژی معادل سیستمی 1000 برابر بزرگتر از خودش را تولید نماید و به همین دلیل می توان از آن در موارد بسیار زیادی استفاده نمود. وسایل بسیار زیادی وجود دارند که برای کار کردن، نیازمند انرژی می باشند. حال تصور کنید که یک سنسور خورشیدی بتواند انرژی مورد نیاز آنها را تامین نماید! این اتفاق می تواند همه وسایلی که می شناسیم را دستخوش تغییر کند.

این سنسور خورشیدی در مقایسه با ابزاری که کار مشابه با آن را انجام می دهند فضا و انرژی کمتری نیاز دارد. این وسیله در زمان حالت خواب خود 2000 بار انرژی کمتری نسبت به ابزار مشابه خود مصرف می نماید. بنابراین با استفاده از سنسور خورشیدی، هزینه ساخت وسایل برقی کاهش خواهد یافت و طول عمر آنها نیز افزایش می یابد و علاوه بر این مزایا، از آثار مخرب آنها بر محیط زیست نیز بسیار کاسته خواهد شد.

از آنجاییکه این سنسور ابعاد بسیار کوچکی دارد، می تواند در علم پزشکی بسیار کاربرد داشته باشد. درست است که منبع اصلی انرژی این سنسور نور خورشید است، اما می توان آن را به گونه ای ساخت که انرژی مورد نیاز خود را از طریق حرکت بدن و یا گرما بدست بیاورد. به این ترتیب بازه مصرفی این وسیله به شدت وسیع خواهد بود و روند انجام بسیاری از کارها را بهبود خواهد بخشید و آسان تر خواهد نمود.

منبع: Solar Power

نظرات کاربران

درج نظر

comment