info
پربازدیدترین اخبار

تولید آب آشامیدنی از پنل های خورشیدی

تولید آب آشامیدنی از پنلهای خورشیدی

مشکل کمبود آب آشامیدنی و عدم دسترسی عده زیادی از مردم به آب پاک در نقاط مختلف دنیا از یک طرف و مسئله نجات کره زمین از کربن دی اکسید و سایر گازهای گلخانه ای از طرف دیگر، باعث شده است تا دانشمندان به دنبال راه های جدیدی برای تامین نیازهای بشر امروزی باشند تا انسان بتواند نیاز خود را به آب و انرژی از طرق مختلف برآورده سازد و در این راه کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند. در همین راستا استفاده از انرژی های جدید برای تولید آب مدنظر قرار گرفت و محصولاتی مانند Water Sear تولید شدند که می توانند به کمکک  انرژی بادی، آب تولید نمایند.

اکنون گروهی دیگر از دانشمندان با همین هدف، توانسته اند از طریق پنل های خورشیدی آب تولید نمایند. این پنل خورشیدی که توسط گروه Zero Mass Water طراحی و ساخته شده است، می تواند بخار آب موجود در هوا را توسط پنل های خورشیدی نصب شده بر روی سقف منزلتان، جذب کرده و آب تولید نماید. پنل خورشیدی تولید آب، که از نوعی ماده خاصص ساخت شرکت Zero Mass Water تولید شده است، می تواند روزانه 5 لیتر آب آشامیدنی تولید نماید و تا 300 لیتر آب را برای مواقع اضطراری ذخیره کند.

این تکنولوژی می تواند زندگی افراد زیادی در سراسر دنیا را بهبود بخشد و به همه افرادی که به علت خشکسالی یا عدم دسترسی به شبکه های آب آشامیدنی سالم از این نعمت بهره چندانی نمیبرند، کمک کند. زیرا یکی از مزیت های این تکنولوژی آن است که کاملا مبتنی بر نیروهای تجدیدپذیر بوده و هیچ نیازی به اتصال به شبکه های توزیع برق یا استفاده از سایر انرژی ها ندارد. همچنین نصب این پنل تنها در حدود 20 دقیقه طول می کشد و نمونه هایی از آن اکنون در اکوادور، اردن، مکزیک و آمریکا نصب شده و با موفقیت کار می کنند.

منبع: mfuturis

نظرات کاربران

درج نظر

comment