info
پربازدیدترین اخبار

چگونه آلوده ترین شهر سال 1969 آمریکا به یکی از سبزترین شهرها مبدل شد؟

یکی از الوده ترین شهرهای آمریکا با تغییراتی شگرف به یکی از سبزترین شهرهای این کشور مبدل شده است. طی چند دهه گذشته، شهر کاتانوگا، در ایالت تنسی آمریکا، از آلوده ترین شهر آمریکا به یکی از پاک ترین شهرهای این کشور تبدیل شده است. این شهر که هم اکنون از پیشگامان نظام پایداری و سبز در آمریکا است با استفاده از قوانینی که سیاستگذاران این شهر اتخاذ کردند، توانست به این مهم دست یابد تا ساکنین شهر از مزایای محیط زیستی سالم بهره مند گردند.

 در سال 1969 سازمان حمایت از محیط زیست آمریکا با اندازه گیری میزان مواد سمی موجود در هوا، این شهر را آلوده ترین شهر آمریکا نامید که باعث شد مسئولین این شهر به خود بیایند و به دنبال علل این آلودگی ها و راه حلی برای رفع آن باشند. اما در سال 2014 با اقداماتی که در این شهر صورت گرفته بود، به عنوان یکی از 15 شهر سبز آمریکا معرفی شد. یکی از اصلی ترین راههای برطرف کردن آلودگی شهر، استفاده از اتوبوس های برقی درون شهری بود که می توانستند سالانه یک میلیون مسافر را جا به جا نمایند و از سال 1992 به بهره برداری رسیدند.

در سال 2012 این شهر سیستم اجاره دوچرخه را در سطح شهر ایجاد نمود که بیش از 300 دستگاه دوچرخه را در 33 ایستگاه در اختیار مردم شهر قرار می دهد تا با استفاده از آن به تردد بپردازند. از آخرین طرح های شهر کاتاگونا می توان سیستم اجاره ماشین های برقی را نام برد که طی این طرح 20 دستگاه خودروی برقی در اختیار مردم قرار داده می شوند. این خودرو ها توسط سه ایستگاه خورشیدی تعبیه شده در شهر شارژ خواهند شد.   

منبع:Inhabitat

 

نظرات کاربران

درج نظر

comment