info
پربازدیدترین اخبار

دوش هوشمند

دوش هوشمند

آیا می دانستید طی یک حمام 10 دقیقه ای در حدود 200 لیتر آب مصرف می کنید؟!

با استفاده از دوشی که به تازگی به بازار معرفی شده است، شما می توانید از میزان آبی را که در هر بار استحمام مصرف می کنید با خبر شوید. این دوش که در آن LED نیز تعبیه شده است، می تواند به صورت حدودی به شما بگوید که چه میزان آب مصرف کرده اید. این وسیله توسط سیستم بلوتوث به گوشی یا تبلت هوشمند شما متصل شده و به وسیله یک برنامه، شما را از میزان آبی که مصرف کرده اید، مطلع می سازد.

LED تعبیه شده در این دوش نیز مانند یک هشدار عمل می کند. شما می توانید در نرم افزار نصب شده بر روی گوشی خود، 3 میزان مصرف مختلف آب را مشخص کنید، برای مثال می توانید 50لیتر، 100 لیتر و 150 لیتر آب را مشخص کنید. زمانیکه 50 لیتر آب مصرف کنید، LED روشن شده و به شما میزان مصرفتان را اطلاع می دهد. همین اتفاق زمانی که میزان مصرفتان به 100 و 150 لیتر برسد، نیز اتفاق خواهد افتاد. با این تفاوت که هربار برای اطلاع از مصرفتان، رنگ LED تغییر خواهد کرد.

این وسیله که Hydrao نام دارد را می توانید بر روی هر نوع دوش استانداردی نصب نمایید. جالب است بدانید که برای روشن شدن LED شما به هیچ انرژی الکتریکی خارجی نیاز نخواهید داشت. انرژی مورد نیاز این لامپ از طریق توربین کوچکی که در آن تعبیه شده تامین می گردد. این توربین توسط آب مصرفی شما می چرخد و انرژی لازم برای روشن شدن این لامپ و اتصال بلوتوث را تامین می نماید.

با استفاده از نرم افزار این وسیله، شما می توانید حالتهای مختلف مصرف آب را برای افراد مختلف خانواده تنظیم نموده و به این ترتیب علاوه بر مطلع شدن از میزان مصرف هر یک از آنها، اعضای خانواده را به مصرف بهینه آب تشویق نمایید.

منبع:Science

نظرات کاربران

درج نظر

comment