info
پربازدیدترین اخبار

دستگاههای خودپردازی که از پنل خورشیدی استفاده می نمایند

ATM هایی که از پنل خورشیدی استفاده می نمایند

دولت هند از شرکت Vortex Engineering خواسته است تا 545 دستگاه ATM را در این کشور نصب و راه اندازی نماید و این شرکت در نظر دارد تا 300 دستگاه از این خودپردازها را با استفاده از پنل های خورشیدی به کار بیندازد. براساس گفته های مسئول این پروژه، دستگاه های خودپرداز معمول، در حدود 1000 وات انرژی دریافت و مصرف می نمایند. اما دستگاههای خودپردازی که با استفاده از پنل خورشیدی کار می کنند، تنها به 100 وات انرژی نیاز دارند. همین تفاوت میزان مصرف انرژی موجب می شود تا با استفاده از این دستگاهها، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی گردد. به علاوه از این دستگاه می توان در مناطقی که دسترسی خوبی به شبکه برق ندارند نیز استفاده کرد.

وجود این دستگاه در مناطق روستایی بسیار مفید خواهد بود و مردم می توانند به راحتی کارهای بانکی خود را در روستاها انجام دهند. این شرکت هم اکنون 4 دستگاه را به عنوان دستگاه های آزمایشی نصب کرده است تا اطلاعات جامع تری از این طرح بدست بیاورد و پس از بررسی های جامع تر نمونه های دیگر را در سایر نقاط هند راه اندازی نماید. این ATM دارای نوعی باطری جهت ذخیره انرژی نیز می باشد و می تواند برای 7 ساعت انرژی مورد نیز خود در مواقع لزوم را از این طریق تامین نماید.

از دیگر مزایای این دستگاه خودپرداز سیستم انگشت نگاری آن است که به مشتریان این امکان را می دهد تا در صورت فراموش کردن رمز خود از این سیستم استفاده نمایند. هر دستگاه خودپرداز این شرکت که از پنل های خورشیدی استفاده می نمایند، سالانه از تولید 18500 کیلوگرم کربن دی اکسید نیز جلوگیری خواهند نمود.

منبع:  Science

نظرات کاربران

درج نظر

comment