info
پربازدیدترین اخبار

شرکت اپل مازاد انرژی خورشیدی خود را می فروشد...

شرکت اپل مازاد انرژی خورشیدی خود را می فروشد...

از سال گذشته تا کنون شرکت اپل 93% انرژی مصرفی خود را از طریق انرژی تجدیدپذیر تامین کرده و برای این کار مزرعه های خورشیدی تاسیس نموده است. اما اکنون این شرکت با مازاد انرژی تولیدی مواجه شده و مسئولان آن تصمیم گرفته اند تا مقدار مازاد انرژی خود را بفروشند و به این ترتیب به طور رسمی وارد بازار انرژی شوند در همین راستا کمیسسون فدرال تنظیم مقررات انرژی (FERC) به تازگی مجوز فروش انرژی را به این شرکت بزرگ داده است.

شرکت اپل 20 مگاوات از مزرعه های خورشیدی نوادا، 50 مگاوات از مزارع آریزونا و 67.5 مگاوات از مزارع کارولینای شمالی را در اختیار دارد و با استفاده از مجوزی که اخذ کرده، می تواند انرژی پاک و تجدیدپذیر خود را به فروش برساند.

سایر شرکتهای بزرگ در زمینه تکنولوژی نیز در راستای توسعه پایداری و انرژی های تجدیدپذیر گام هایی برداشته اند. شرکت گوگل، انرژی گوگل را ایجاد کرد و مجوزی مشابه آنچه را اپل اخیرا دریافت نموده است، حدود 6 سال پیش اخذ کرده بود. همانند اپل، گوگل نیز در نظر دارد تا تمام انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین نماید. شرکتهای آمازون و مایکروسافت نیز در حال توسعه مزارع خورشیدی و توربین های بادی خود هستند.

منبع: Inhabitat

نظرات کاربران

درج نظر

comment