info
پربازدیدترین اخبار

اسکاتلند، کشوری سبز و پایدار!

اسکاتلند

شاید تصور دنیایی بدون آلودگی که تمامی انرژی خود را از طریق منابع تجدیدپذیر تامین می نماید کمی سخت باشد، اما با وجود برنامه هایی که کشورهای مختلف برای توسعه و ترویج پایداری دارند، شاید این رویا روزی به حقیقت بپیوندد. البته از دلایلی که باعث شده است تا جوامع خواستار رسیدن به این هدف شوند، رو به اتمام بودن منابع فسیلی نیز می باشد.

بر همین اساس کشورهای زیادی در تلاش هستند تا هر روز از میزان واسبتگی خود به این سوخت ها کاسته و مصرف انرژی های تجدیدپذیر را افزایش دهند. به طوریکه کشورهایی مانند اسکاتلند قصد دارند تا پایان سال 2020 تنها از سوخت های پاک استفاده نمایند.

در طی دهه گذشته، کشور اسکاتلند به طرز چشمگیری مصرف انرژی های تجدیدپذیر خود به ویژه انرژی بادی را افزایش داد و آن را در زمینه های مختلف به کار برد و اکنون به دنبال حذف کامل تولید کربن دی اکسید از تولیدات جانبی خود است. یکی از مسئولان ارشد انرژی های نو در این کشور می گوید:" ما برای دستیابی به استفاده کامل از انرژی های پاک خود، بهترین منبع، یعنی آب و هوای وحشتناک اسکاتلند را داریم!"

وجود چنین اهدافی در کشورها بسیار امید بخش است. زیرا همانطور که آثار آلودگی محیط زیست در نقاط مختلف دنیا بر هم اثر می گذارد و تمام کره زمین از آن آسیب میبیند، رسیدگی به محیط زیست و استفاده از سوخت های پاک در بخشی از دنیا نیز آثار خوبی بر نواحی دیگر خواهد داشت و به همین دلیل می بایست از برنامه هایی مانند کشور اسکاتلند که پایدار و در عین حال سازگار با محیط زیست این کشور است استقبال کرد. این کشور به خوبی توانسته است از شرایط جوی نامساعد خود به نفع جامعه استفاده کند.

منبع: Futurism

 

نظرات کاربران

درج نظر

comment