چگونه مشکلات بین طراح وب و مشتری را مدیریت کنیم؟

چگونه مشکلات بین طراح وب و مشتری را مدیریت کنیم؟

برخی اوقات یکی از مشتریها ممکن است از شما تقاضای انجام کاری را داشته باشد که خیلی تمایل به آن ندارید و یا احساس بدی به شما دست خواهد داد. همه ی ما می خواهیم مشتریانمان را راضی کنیم، اما چگونه می خواهید مشتری ای را راضی کنید که می خواهد مستقیماً لوگوی یک شرکت دیگر را کپی کند؟ یا از شما می خواهد عملی مخرب را نسبت به رتبه و جایگاه شرکت رقیب اش انجام دهید؟

مهم نیست این اعمال غیر اخلاقی چه چیزی است و یا دلیل شما برای انجام ندادنش چیست، مواجه شدن و مدیریت کردن این شرایط به طور حرفه ای و مودبانه بسیار دشوار است. خوشبختانه فرآیند قابل اعتمادی برای افرادی که به صورت آزاد کار می کنند وجود دارد تا مشتریان غیر قابل کنترل را متوقف کنند و در ادامه از بوجود آمدن مشکلات در اخلاق کاری جلوگیری کند.

امتناع کردن

اول از همه اینکه حتماً به یاد داشته باشید که بهترین گزینه در این شرایط این است که گزینه های مختلف دیگری را برای کار کردن داشته باشید تا مجبور نشوید با اینگونه افراد کار کنید.  مشتریانی که مشکوک به نظر می رسند، اکثراً به دنبال خود دردسر نیز دارند. اگر بعداً در این اتفاقات غیر حرفه ای ردی از شما باشد، مشکلات بیش از آنچه که فکرش را می کردید گریبانگیر شما خواهد شد.

اگر مشتریان بالقوه دیگری دارید که می توانید با آنها کار کنید، خیلی مؤدبانه عذر این مشتریان را بخواهید تا در آینده درگیر مشکلات آنها نشوید. اما چگونه قبل از شروع پروژه مشتری خوب را از بد تشخیص دهیم؟

تجربه خود طراح


ثبت نام